Jövőidő

A társadalom a múltnak és a jövőnek a jelen pillanatában együtt élő közössége. Vajon igazat adhatunk-e azoknak, akik szerint az egymás után következő generációk életében nincsenek új problémák, csak a szokásos emberi élethelyzetek adta dilemmák ismétlődnek új díszletek között? Mit kell átadni értékeinkből a mai Y és Z generáció tagjainak, mit érdemes megőrizni a múltból az információs technológián alapuló tudásalapú jövőben?  Fókuszban a generációk közötti törésvonalak, az ifjúságpolitika, a net generáció nevelése.

Beküldve:
2018. 04. 11.

Generációk egymásért: az intergenerációs tanulás

    Hazánk és a világ gazdaságilag fejlettnek tekinthető országainak demográfiai változásai arra ösztönöznek, hogy olyan innovatív, az intergenerációs tanulást középpontba...
Beküldve:
2017. 12. 05.

IKT eszközökkel egy idősbarát társadalom felé

A kormány 2017. szeptember 26-án fogadta el a Digitalizáció az Aktív Idősekért Programot, amelynek keretében a munkaerő-piacról kilépett, otthonukat elhagyni képes időseknek nyújt lehetőséget a...
Beküldve:
2017. 11. 23.

Megváltozott diákok – változó pedagógusok? 2. rész

Cikksorozatunk első részében a digitális nemzedék néhány jellemzőjét mutattuk be. Most arra keressük a választ, mi a helyzet az iskolában, ahol a digitális bennszülöttekkel többnyire még...
Beküldve:
2017. 11. 21.

Megváltozott diákok – változó pedagógusok? 1. rész

Sokszor hallhatjuk, hogy milyen rossz az oktatási rendszerünk, milyen motiválatlanok a mai gyerekek, mennyire nehezen kezelhetőek.[1] A pedagógus szakma képviselői szerint ez megnyilvánul mind a...
Beküldve:
2017. 10. 02.

Megőszülő európai társadalmak

„Megőszülő európai társadalmak” A kifejezés Ursula Lehr, bonni öregségkutatótól származik, és arra utal, hogy az európai társadalmak előtt álló számos kihívás egyike a gyorsuló elöregedés. Az...
Beküldve:
2017. 09. 18.

Az iskolai közösségi szolgálat tapasztalatairól

A 2012/2013-as tanévben bevezetett közösségi szolgálat nem aratott osztatlan sikert az érintettek számára, a bevezetés évében legalábbis semmiképp. A legtöbb szülő és diák plusz teherként értelmezte...
Beküldve:
2017. 09. 12.

Digitális jólét 2.0

Ma már közhelynek számít, hogy egy ország teljesítőképessége és versenyképessége, az ott élők jóléte szoros összefüggésben áll az információs társadalom fejlettségével. Az Európai Unió minden évben...
Beküldve:
2017. 08. 17.

Középiskolások beszédprodukciója az aktivizálható szókincs tükrében

A digitális nemzedék anyanyelvi kompetenciáinak vizsgálata fontos adalékul szolgálhat a magyar nyelv változási irányainak feltérképezéséhez. Általános vélekedés, hogy a fiatalok nyelvhasználata a...
Beküldve:
2017. 07. 05.

Az internet nem felejt

Ami az internetre felkerül, az időtlen időkig ott is marad. Elhangzik ez sokszor figyelmeztetésként, néha fenyegetésként, leginkább akkor, amikor fiatalok közösségi oldalakon nem megfelelő tartalmú...
Beküldve:
2017. 06. 27.

Barangolások a „kék zónák” világában

Egy bizonyos életkor betöltése után az emberek többségét olyan kérdések foglalkoztatják, amelyekre a tudománynak mindmáig nem sikerült választ adnia. Mit tehetünk, hogy legalább száz évig éljünk? A...

Oldalak

Feliratkozás Jövőidő csatornájára